Hjem Inspirasjon Nikon D60 Følelser & Tanker Musikk T i p s Hverdag Følg meg her

Hvordan bli BIKINIFIN til Sommeren!

Nå som det snart er sommer og tid for bading er det mange som har forberedt seg på å se fin ut i Bikini. Jeg leste nettopp en måte det går ann å bli fin på uten slanking:

SØRG FOR AT DU FØLER DEG GLAD INNVENDIG
Vil du være bikiniklar , er det som sagt bare å glemme slankingen. Det er likevel mye du kan gjøre på kort tid for å føle deg bedre og lettere i kroppen.

Forberedelse: Fyll kjøleskapet med frisk, sunn og naturlig mat. Fjern eller tillintegjør alle usunne fristelser. Bestill gjerne den massasjen du har drømt om i en halv evighet og hamstre inn blader, filmer og stearinlys.
Vask huset så du de neste dagene kan fokusere på deg selv uten å la øynene vandre til støvdottene på gulvet. Skift også på sengen, så du har en ren og delikat seng å krype opp i.

DAG 1: Begynn kvelden med å spise et lett måltid, som for eksempel grillet fisk med salat eller dampede grønnsaker. Drikk masse vann ved siden av og avslutt med urtete. Se en komedie eller les en bok som får deg til å le.
Ta deretter et langt deilig bad med tente lys plassert langs baderkarkanten. Prøv den meditasjonsvideoen du fikk til jul i fjor og ta en tidlig kveld.

DAG 2: Stå opp tidlig, bøy og tøy litt og følg deretter opp med sunne lette måltider. Gå tur og mediter mellom spisingen. Den første rensedagen er det lett å føle seg litt rastløs. Du kan også oppleve diaré, rennende nese, sår hals, dårlig ånde eller mild feber. Dette er tegn på at kroppen din renser ut, og det går over på en dag eller to.

DAG 3: Du vil føle deg bedre. Nå er sukker, pasta og brød som har det med å blokkere tarmsystemet ditt ute av det.
Fortsett å puste dypt, slappe av og strekke musklene dine. Konsentrer deg nå om tankevirksomheten din og fjern giftige tanker fra systemet. Ikke legg skylden på andre eller ta sorger på forskudd. Dersom du ikke er lykkelig, finn ut hva du kan gjøre for å forandre det. Sett deg spesifikke mål og prioriter å nå dem.



KJØR EN OMGANG YTRE KROPPSPLEIE
Myk, glatt og gyllen hud, og velstelte føtter gjør underverker for både selvfølelse og framtoning. Slik går du fram.

FOTPLEIE


Fotbad: Plasser føttene i et deilig fotbad. Ikke bruk for varmt vann. Fyll vannet med et spesialprodukt for føtter. Du kan også bruke grønnsåpe, som virker desinfiserende, mineralsalt eller vanlig såpe. Ikke bli sittende for lenge med føttene i vann. 10 minutter er nok!

Fil i vei: Bruk en fotfil og fjern rester av hard hud. Ikke ta for hardt i - det er bedre å file lite og ofte, enn mye og sjelden. Unngå fotfiler av stål. En peelingkrem til slutt fjerner død hud og gir god massasje. Skyll av etter bruk. Kaldt vann aktiverer blodsirkulasjonen!

Klipp neglene: Klipp neglene rett av, og fil dem i fasong. Vær forsiktig med å klippe eller file dem for langt ned i kantene - det kan gi inngrodde negler.

Neglebånd: Bruk den spisse enden av en neglefil, eller eventuelt en spesialpinne for neglebånd, og skyv neglebåndene ned. Det samme redskapet er perfekt til å rense under neglekanten.

Smør deg inn: Masser føttene med en fet krem. Har du ikke et spesialprodukt for føtter, så velg en tykk body lotion som ikke er for fet. En fotbalsam trekker lettere inn i huden og er et godt alternativ til krem og lotion. Det fins en rekke spesialprodukter for alle mulige forskjellige behov, fra kløende føtter til sprukken hud. Fri gjerne til en snill ektemann eller kjæreste for ekstra velvære!

Mot sprekker: Hvis du har sprekker i føttene, fins det midler mot dette som er vel verdt et forsøk. Prøv for eksempel Scholls cracked heels creme.

Høyt i været: La kremen trekke godt inn mens du sitter eller ligger med føttene hevet, for eksempel på armlenet til sofaen.

Renselse Fjern alle rester av gammel lakk med en neglelakkfjerner. Det kan av og til være nødvendig å bruke en vattpinne for å komme til i kantene. Tørk av.

Lekker lakk: Bruk en underlakk, det gjør at neglene ikke så lett gulner.

Eksperthjelp: Besøk gjerne en fotterapeut et par ganger i året. For å holde det jevnlig ved like må du gå cirka annenhver måned.



HÅRFJERNING

BARBERING
Fordeler: Det er raskt og enkelt.
Ulemper: Det vokser raskt stubber ut igjen.
Bruk det på: Beina, i armhulene, bikinikanten.
1. Barber deg når du er i dusjen eller badekaret.
Barberingen er enklere og mer effektiv på bløtgjorte hår. Bruk barbergelé eller en kremet såpe, så glir høvelen lettere.
2. Barber deg i god tid før strandturen, så unngår du irritasjon av sol og saltvann. Unngå også å barbere solbrent hud
3. Barberbladene lever ikke evig. Nye, skarpe barberblader gir en tettere og glattere barbering, og gjør det lettere å unngå kutt og hudirritasjoner.
Bruk rennende vann til å fjerne rester av hår fra bladene. Da holder de lenger.
4. Knehasene og anklene er vanskeligere å barber e. Spar disse områdene til slutt, så barbergeleen får lengre tid til å bløtgjøre hårene.
Ikke legg for hardt trykk på høvelen. Bruk varsomme strøk i den retningen du føler mest behagelig.
5. Skyll med kaldt vann etter barberingen.
Det lukker porene.
Smør til slutt huden inn med en mild fuktighetskrem. Da unngår du å få tørr eller nuppete hud.



HUDEN
Skrubb. Døde hudceller må bort, og det er på tide å gi hele kroppen en real peeling. Du kan bruke en hampvott eller en kornpeeling i dusjen. Skrubb mot hjertet i oppadgående sirkelbevegelser. Bruk litt ekstra tid på områder der huden har lett for å bli tørr og ru, som for eksempel albuer og knær.

Fukt. Avslutt ditt eget lille kroppsspa med en god dose bodylotion. Unn deg å sløse litt, da føler du deg garantert fantastisk etterpå.

Selvbruning. Det er viktig at du har skrubbet huden før du starter. Du kan godt smøre deg inn med et tynt lag bodylotion før du begynne å smøre deg inn med selvbruningskremen.
Nederst ved anklene, i knehasene og på albuene kan du også smøre på en litt fetere krem, for eksempel et tynt lag vaselin, hvis du har lett for å få skjolder her.

  • Vil du ha en svakere brunfarge kan du blande bodylotion og selvbruningskrem.
  • Er du uvant med å bruke selvbruner kan det være lurt å velge en som har farget krem eller skum. Da ser du med engang hvor du har smurt deg, og det blir lettere å få det jevnt. Det er ikke særlig forskjell på skum, krem eller spray. Det er rett og slett en smakssak. Resultatet blir det samme.
  • Husk å vaske hendene veldig godt etter at du har sprayet eller smurt deg inn. Ellers kan du få veldig skjoldete hender.
  • La kremen trekke godt inn og bli ordentlig tørr før du kler på deg.










FINN BEKINIEN SOM PASSER DEG


Korte bein: Velg badedrakter og bikinitruser med høy beinskjæring. Hold deg unna shorts og tverrstriper som «krymper» deg enda mer. Hele, ensfargede badedrakter skaper en lengre silhuett.

Store pupper: Tenk støtte. Bøyler, spiler og brede stropper er mest behagelig. Halterneck avlaster tunge
pupper. Overdelen må være stor nok, så det ikke flyter ut. Badedrakter medinnebygd bh er fint.

Små pupper: Trekanttopper og strapless passer perfekt til små pupper. Vil du utvide brystmålet, kan du velge en topp med padding, push-up og løse innlegg og badedrakter med belte. Alt som kan kutte og skape kurver er fint for deg som ønsker former.

Rund mage: Se etter badetøy med ekstra stram elastikk, spesielt over «problemområdet». I spesialbutikker for undertøy får du spesialutgaver med hold-inn-effekt. Litt rotete mønstre, mørke farger og strategiske draperinger, gir også en slankende effekt.

Guttekropp: Du kler tverrstriper og store, klare mønstre. Fargeinndelinger som illuderer innsving i livet, er noe du kan se etter, og badedrakter med belte. Alt som kan kutte og skape kurver, er fint for deg som ønsker former.

Brede hofter: Er du større over baken enn rundt brystet, er det fint å balansere med vattert topp, eventuelt lys farge på toppen og mørk på trusen. Du ser generelt slankere ut med mørkere farger. Hipstershorts kan være fint for deg med lange bein.



. Gleder du deg til sommeren?

4 kommentarer

reidunh

26.mai.2010 kl.23:25

takk for tipsene! kan ikke vente til sommeren :D

vikka

26.mai.2010 kl.23:26

Takk for tipsene :)

Louise ♥ conception

26.mai.2010 kl.23:31

Bra tips! :D

Karoline Iveland

28.mai.2010 kl.17:25

Takk :)

Skriv en ny kommentar

Bli min Venn?

Arkiv

hits